• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Tas det flera kreditupplysningar vid bolån SBAB

Fattiggrisen

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
27 Februari 2021
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Dom har typ en ”flytande” uc där alla förändringar syns ända fram tilll tt.

edit. Jag jobbar med detta så jag vet att så är fallet!
Men är lånehandlingarna påskrivna är det klart och då kontrolleras inte ens status ytterligare innan tt.
Det låter bra. Tänkte om det togs ytterligare en samma dag som bolånet betalas. Men då verkar det inte vara så :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 560
Mottagna reaktioner
6 143
Poäng
4 147
Hej,

Vi har fått lånelöfte via SBAB. 9 feb tog de en kreditupplysning. Lånehandlingarna är godkända och handpenning utbetalt. Vi ska betala resterande del på tillträdelsedagen 2 maj. Min fråga är om det tas en till kreditupplysning? Eftersom lånelöftet håller i 3 mån så kanske det inte tas en till? Försöker läsa på SBAB men hittar ingen info. Någon som tagit bolån från SBAB det senaste året som vet?
Nej det gör de inte. Jag har också köpt bostad och betalat handpenning.
Du kan se ditt ärende status på deras sida.
Till mig sa de att allt är klart och resten sköts mellan banken och mäklaren på tillträdesdagen.
 

Eagledus

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
16 November 2017
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
17
Poäng
62
Någon som vet hur långt innan man bör ha fått lånehandlingar innan tillträde? Kan man få det samma vecka? Antar att man bör ha betänketid? Vi ska få dom digitalt.
 

Fattiggrisen

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
27 Februari 2021
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Någon som vet hur långt innan man bör ha fått lånehandlingar innan tillträde? Kan man få det samma vecka? Antar att man bör ha betänketid? Vi ska få dom digitalt.
Om du har SBAB så kan du se din status och om låneförhandlingarna finns tillgängliga. Vi fick dem direkt efter kontraktskrivningen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp